Zdjęcia biżuterii
Fotografia produktowa
Dzisiaj jeszcze jedna porcja zdjęć produktów, tym razem to zdjęcia biżuterii. Fotografia produktowa z reguły wymaga bliższego spojrzenia na obiekt, szczególnie jeśli tyczy się to tak drobnych przedmiotów jak elementy biżuterii.
Kolczyki, łańcuszki i inne kobiece gadżety dobrze prezentują się zarówno na białym, jak i czarnym tle. Oczywiście czarne koraliki łatwiej i lepiej przedstawiać na jasnym tle, z kolei jaśniutka biżuteria dobrze będzie kontrastowała i oddawała swój blask na ciemnym tle. Czerwona biżuteria lubi oba te tła, jak to widać na poniższych zdjęciach.
Głębia ostrości
Robiąc zdjęcia z bliska, trzeba uważać na głębię ostrości, bowiem bardzo łatwo zatracić ostrość w pewnych fragmentach zdjęcia. Oczywiście można właśnie w taki sposób chcieć przedstawić obiekt, bowiem jest to całkiem ciekawy i przyciągający oko sposób pokazywania przedmiotów, trzeba tylko z ostrością trafić w odpowiedni, zaplanowany obszar na zdjęciu.
Manualna ostrość
Fotografię produktową zawsze wykonuję przy manualnej nastawie ostrości, wtedy zdecydowanie łatwiej kontrolować mi ostrość i ustawiać ją dokładnie, w tym miejscu, w którym uważam za stosowne. Innym problemem jest fakt, że czasem patrząc przez wizjer wybiera się inny punkt niżby się to zrobiło patrząc później na zdjęcie na ekranie komputera. Dlatego warto czasem podpiąć aparat pod komputer i na bieżąco oglądać wykonywane zdjęcia w większym formacie.
Ekspozycja manualna
Również ustawienia ekspozycji dokonuję w programie manualnym, by móc swobodnie manewrować przesłoną, a zarazem mieć wpływ na jasność zdjęcia.[nggallery id=271]